Bataia la copii

Am citit  acest post si am lasat un comentariu. Dat fiind faptul ca adresa mea de email este de multe derutanta si pare la mishteaux (dumnezeu at mail.com) este posibil sa fi ajuns in spam.

Sunt din acea zona a tarii plina de idioti adica din Moldova. Am fost batut crunt cand eram mic de ambii parinti. Tata cu o curea militara groasa de 1 deget iar mama ma batea cu melesteul de la mamaliga.
Faza proasta e ca nu ma bateau degeaba. Eram foarte bun la invatatura dar faceam prostii ingrozitoare (si asta pe vremea lui nea Nicu).
Adica, am scos partea superioadra de la catedra ca venea diriga in clasa si se aseza cu fundul pe catedra si a cazut pe spate, am aruncat un coleg de la etajul 1 al scolii generale pentru ca i-am spus ca e superpolitistul (un film cu Terence Hill) deoarece a mancat fasole, am dat foc laboratorului de chimie cu nu stiu ce reactie, am aruncat-o pe sora mea (imbracata in alb) intr-un butoi cu pacura tocmai inainte de a pleca la o aniversare, faceam petarde cu minium de plumb si bronz de aluminiu si le aruncam in gura cazanului de la termocentrala blocului, mergeam cu bicicleta pe strada si ma tineam de autobuz ca imi era lene sa pedalez, m-am bagat intr-o motocicleta din aia mica de la Mercur (asta era un fel de firma de catering pe vremea impuscatului) ce transporta prajituri la cofetarii si am iesit de acolo plin de frisca, am furat o masinuta cu pedale din magazinul Victoria si am iesit cu ea in strada, am taiat cozile (parul) unei colege, am turnat in capul unui coleg acid sulfuric, etc…

Ai mei au incercat toate variantele posibile si umane dar de multe ori ii duceam la agonie (asta o spun acum ca atunci nu gandeam asa). Primeam bani pentru carti, pentru mers la film sau la o piesa de teatru dar niciodata nu am primit bani pentru jocuri,  sa merg la cofetarie sau alte prostii daca nu ii meritam, munceam intr-un fel sau altul pentru bicicleta, tabere, minge de forbal de 35 lei, jucarii…
In momentul in care saream calul cu cu prostiile mele de multe ori nici nervii parintilor nu mai suportau si atunci o incasam.

Din clasa a IV-a pana cand am intrat la liceu am fost ingrozitor de rau in privinta asta. Sunt multumit ca copiulul meu nu imi seamana, dar mai are timp sa se schimbe.

Acum parerea mea e ca depinde si de copil si de educatia parintilor. Daca in backgroundul parintilor indoctrinati crestineste exista urmatoarele axiome“eu te-am facut, eu te omor” si respectiv “bataia este rupta din rai”atunci la randul lor este foarte posibil ca vor face acelasi lucru ce au invatat de la parinti. Eu intotdeauna cat am fost batut am urat acest lucru (logic ca doar nu eram masochist) si am stat mult sa ma gandesc de ce s-a ajuns la acest lucru intre mine si parinti. Cred ca a fost vorba de comunicare, mai precis de lipsa comunicarii.

Prefer sa o pedepsesc pe cea mica dandu-i pedepse ce o priveaza de anumite activitati: nu ai voie desene animate, nu ai voie la laptop, nu ai voie cu jucarii sau o anunt ca este ignorata si nu discut ce ea vreo 30 de minute. Dar in acest timp ea are voie sa vina sa coloreze o carte, sa faca exercitii din cartile pentru pentru prescolari, sa rasfoiasca o carte.

Iar in legatura cu mamele isterice ce ameninta copii cu bataia am dilema ce inteleg prin bataie: o palma peste mana sau fund sau lovirea zdravana a copilului. Poate ca o atentionare cu o palma peste fund este acceptata de societatea in care traim dar tot bataie se numeste. In schimb lovirea grava a copilului este de neiertat din punctul meu de vedere. Lovirea cu brutalitate a unui copil sau a unei femei te reduce in ochii mei la stadiul de euglena verde si consider ca ai IQ-ul mai mic decat numarul de la pantofi.

Eu personal o singura palma i-am tras la fund copilului meu, palma ce ma doare in suflet si acum (ma simt la fel ca tatal meu asa cum il vedeam eu cand eram batut).
Si DA sunt impotriva oricarei pedepse fizice aplicate copilului.